החזר מס לשכירים

מדוע ל-80% מהשכירים מגיע החזר מס?

זכותו החוקית של כל אזרח לבדוק האם מגיעים לו החזרי מס

חבות המס של עובד שכיר מחושבת ומשולמת ע"י צד ג' (כגון, מעסיק, בנק, ברוקר, עו"ד וכדומה) וזוהי זכותו של כל אזרח להתייעץ עם גורם מקצועי (רואה חשבון או יועץ מס) ולבדוק האם המס ששילם הינו מדויק.
הסיבות לקבלת החזרי מס לשכירים הינם רבות ומגוונות ויש לבדוק ספציפית עבור כל שכיר האם בדיווח והתשלום למס הכנסה התחשבו בכל הזכויות של האזרח וכן שהחישוב הינו מדויק.

מהם הסיבות לקבלת החזרי מס לשכירים ?

הסיבות השכיחות ביותר לחישוב לא נכון של תשלום מס הכנסה לשכירים הינם, עבודה במספר מקומות במהלך השנה, הכנסות נוספות (דמי לידה, אבטלה, דמי פגיעה, מילואים ועוד…), עולים חדשים וחוזים, הפסקת עבודה, השקעה בשוק ההון, קבלת פיצויים, פדיון קופות גמל וחיסכון ועוד…

״..צריכים להבין שטופס 106 זה כמו צ׳ק..״

שרון דעוס

אוכלוסיות שכירים נוספות הזכאיות להחזרי מס….

חיילים משוחררים, בעלי תואר אקדמאי, גרושים, עולים חדשים, הורים לילדים לקוי למידה ונכים, ילדים להורים במוסד רפואי ו/או נפשי, בעלי נכויות, תורמים, מכירת/קניית דירה ועוד…

כמה כסף מגיע לי?

החזרי מס ניתן לדרוש עד 7 שנים אחורה, מעבר לתקופה הזאת ישנה התיישנות. כל שנה שעוברת אנו מפסידים את הכספים העודפים שמס הכנסה גובה, על פי הערכות מידי שנה מס הכנסה גובה ביתר מהשכירים בישראל כ-750,000,000 ₪. על מנת לקבל החזר מס גבוה יש לקחת בחשבון הקלות במס וניכויים בעת החישוב כגון, גיל העובד, מצב משפחתי, גובה השכר, גובה המס השולי, הקלות וניכויים במס, סיבות משפחתיות, השקעות בשוק ההון. כאשר בוחנים הן את שכר העובד והן הסיבות להקלות במס ניתן להגיע להחזר מס של אלפי שקלים.

מדוע עלי להשתמש ברואי חשבון לקבלת החזרי מס?

  • בבדיקה מקצועית של רואה חשבון נבדוק ונודיע לך מהו סכום החזר המס המדויק שתקבל מרשויות המס ולוודא שאינך חייב במס לפני הפניה למס הכנסה.
  • במשרדנו מחלקה שלמה האחראית לאיסוף מסמכים חסרים.
  • משרדנו מחובר ישירות אל מס הכנסה ורשויות אחרות ואנו עושים בדיקות נוספות שאין במקרה חובות.
  • הגשת הדוחות דרך משרד המאושר על ידי רשויות המס חוסכת זמן בקבלת ההחזרים.
  • קבלת החזרי מס ממס הכנסה דורשת ידע בפקודת המס וכן ניסיון רב בבירוקרטיה של משרדי מס הכנסה.
  • אזרח המבקש לקבל החזר מס ללא ייעוץ מקצועי לרוב אינו מודע לכך שאינו מקבל את כל הכסף שמגיע לו ולעיתים גם יוצא חייב למס הכנסה ומשלם.
  • חיסכון בריצות חוזרות, עמידה בתורים ובירוקרטיה מסובכת מול משרדי מס הכנסה.
  • משרדנו מעסיק רואי חשבון יוצאי מס הכנסה וממשרדי רואי חשבון גדולים בעלי ידע רב בפקודת מס הכנסה.
  • בונוס נוסף – לאחר אישור החזר המס אנו נדאג גם להחזר מביטוח לאומי (במידה ויש) ללא עלות וללא שכ"ט נוסף.

החזרי מס:

בישראל, בניגוד למקומות אחרים, ציבור השכירים אינו חייב בהגשת דוח שנתי ולכן אינם מקבלים את החזרי המס המגיעים להם. בכדי לקבל את החזר המס המקסימלי, יש לבדוק מהם הסיבות לזכאות (יכול להיות צירוף של מספר סיבות להחזר) ולהגיש את הבקשה/דוח בצורה מקצועית ועל פי החוק. בדיקה מקצועית מבטיחה למצות את החזר המס הגבוה ביותר האפשרי והכי חשוב למנוע מצב של תשלום למס הכנסה!

אירועים בעבודה

חישוב המס בעבודה נעשה על ידי המעביד והינו על בסיס שנתי (חיוב המס השנתי לחלק לחודשי העבודה), במידה והחלפת מקום עבודה, עבדת במספר מקומות עבודה במקביל, קיבלת פיצויים, יצאת לחופשת לידה ועוד…. בסבירות גבוהה חישוב המס שלך אינו נכון ויש לבדוק האם מגיע לך החזר מס.

עבודות במקביל

תואר אקדמאי

פנסיה ופיצויים

חופשת לידה

תשלומי פיצויים

תיאום מס

החזר הוצאות

השתלמויות

אירועים אישיים

ישנם אירועיים יוצאי דופן אשר בגינם ניתן לקבל החזרי מס כגון, הכרה בתרומות, הפקדה לביטוחים וקופות באופן עצמאי, פעילות בבורסה, תשלום מזונות, מצב משפחתי, מכירת נכס ועוד…

תושב חוזר

מס הנצחה

משוחררים

מס תרומות

מס לתושבים

גיל הזהב

לימודי מקצוע

תשלום מזונות

חד הורית

חיים ומשכנתא

עולה חדש

אירועים רפואיים

ישנם מצביים בריאותיים ורפואיים שניתן לקבל ממס הכנסה החזרים או נקודות זיכוי אשר מגיעים לסכומים גבוהים כגון, ילד לקוי למידה, מחלות במשפחה, בן משפחה במוסד סיעודי, עיוור ונכה ועוד… במקרים אלו מומלץ ליצור קשר עם המומחים שלנו לקבלת ייעוץ מקצועי